Hemma igen

Kom hem igår natt ,efter en underbar kortvecka uppe i Sälen och Hundfjället/tandådalen.:)
Skidåkningen var helt fantastisk,underbara pister och mycket snö och fint väder!
Vi åkte ju som sagt buss upp dit,tog ca åtta timmar.Men tycker helt klart att det var värt det.
Jag var vaken hela resan upp,fick se så mycket.Naturen var fantastisk.Jag ÄLSKAR vintern,om det är mycket snö.:).

Vi kom upp dit på kvällen,hämtade nyckeln och gick till annexet.Låg gör nära liftarna,ca 200 meter.PERFEKT!!!
Mitt och brorsans rum,bestod av en stor säng,och en sån som man fällde ner.
Självklart tog jag den stora sängen.Först till kvarn som det heter:).Hans säng var tydligen sten hård,men min va gör skön.
Vi somnade rätt fort,trötta efter en så lång resa.Var längesen jag somnade så fort.
När vi vaknade dagen efter,så hade vi en hel dag med underbar skidåkning framför oss!!Vädret var perfekt.
Vi började i en lättare backe,men tog oss snabbt upp till dom lite svårare.
Jag föll direkt för Sälen.Helt underbart ställe ju!Många danskar bara,fattar ju inte va dom säger.:)
Eftersom hundfjället ligger så nära Tandådalen,så gällde vårat liftkort även där.Så det blev MASSA underbar skidåkning hela veckan.:). Är fortfarande såååååååååå sugen på att åka.....:(...saknar Sälen....
Tyckte att Trollskogen var gör mysig.Är en park mitt i backen,med massa träfigurer.Troll allså,som pratade.
Även om det mest var för barn,så hadde det sin charm.:).Man fick sej ett gott skratt,man har ju barnasinnet kvar.:)
Sen en dag,tisdagen tror jag det var.När jag stod och väntade på min bror vid värmestugan.
Fick jag syn på en kompis,Daniel!Men först va ja inte säker på om det var han.Så jag sa inget.Men sen fick ja syn på hans tjej Martina.Men då var det ju såklart redan försent,då var dom på väg bort till en lift.Men kul att dom va där iaf.


Vi åt mat ute varje dag,var bara frukost som ingick i priset.Men all mat vi åt var jätte god.Förutom när vi skulle käka pizza på tornet, en bar. Jag beställde en pizza med mozzarella och någon skinka på,plus en massa annat gott.
Men...den va FÖR salt!!!:(...blev lite besviken där.Min bror sa att det kanske va för att man skulle dricka mera öl??
Hahahaa....ja..man vet ju aldrig.......

Snyft,känns lite trist att komma hem och det inte är någon snö.:(.Där uppe hadde vi över en halv meter snö!
Men...men...man kan inte få allt.Ska försöka få upp lite bilder här,från Sälen:)
Kommer nog i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0